Erasmus+ programos 1 pagrindinio veiksmo – asmenų mobilumo mokymosi tikslais projektas

„Sveiki atvykę į STEAM“ (Welcome to STEAM)

Dotacijos sutarties šalys: Nacionalinė agentūra „Švietimo mainų paramos fondas“ ir Šilutės Martyno Jankaus pagrindinė mokykla

Projekto dotacijos sutarties numeris: 2021-1-LT01-KA122-SCH-000014260

Partneriai: Ispanija (IES LAUDIO BHI), Graikija (7TH JUNIOR HIGH SCHOOL OF TRIKALA), Italija (ISTITUTO COMPRENSIVO SAN GIORGIO DI MANTOVA)

Projekto įgyvendinimo trukmė – 18 mėnesių (nuo 2021-10-01 iki 2023-04-01)

Projekto tikslai:
1. Pagerinti mokinių STEAM akademines žinias ir praktinius gebėjimus bei skatinti motyvaciją mokytis, padedant suprasti, kam reikalingi STEAM mokslai;
2. Atskirties tarp mokinių mažinimas.

Projekto veiklos:
Italijoje planuojame susipažinti su hidroponika – būdu užauginti derlių neteršiant dirvožemio mineralinėmis medžiagomis. Mokiniai išmoks auginimo technikų, skatinančių tausoti vandens resursus. Tuo pačiu mokiniai susipažins su Venecijos geografiniais ypatumais, parankiais tokiai augalininkystei, plauks gondolomis Venecijoje ir stebės kanalų ekosistemą bei vandens lygio paliktus pėdsakus ant pastatų, taip pat aplankys MOSE vandens vartus: išsiaiškins kas yra lagūna, kokia yra jos ekosistema ir rūšių įvairovė. Į Mincio slėnį plaukios elektrinėmis valtimis ir mokysis apie pelkės ekosistemą. Plaukdami Mantua ežerais iki Po upės mokiniai sužinos garsų arhitektą Alberto Pitentino ir jo pasiekimus, apie melioracijos svarbą sutvirtinant miesto sienas ir saugant nuo potvynių ir atliks praktines užduotis melioracijos srityje.
Graikijoje mokiniai lankysis Trikaloje – mieste, kuris yra dar 2004 metais tapęs Graikijos skaitmeninio miesto širdimi, su laisvu Wifi ir 5G internetu. Mokiniai savo akimis pamatys, kaip atrodo išmanieji pastatai ir parkavimo aikštelės, kaip efektyviai juos aptarnaujant naudojama energija ir susipažins su kitomisinovacijomis mieste, kurios įgyvendinamos vadovaujantis tvarumo politika. Graikijoje mokiniai bus informuoti kaip technologijos yra naudojamos saugant energiją, siekiant tvarumo, vandens resursų valdymo. Rūšiavimo centre mokiniai mokysis rūšiuoti elektros ir elektronikos įrenginius. Mokiniai įgis žinių, kaip oro užterštumas veikia „Meteora” uolienas, kurios įtrauktos į UNESCO paveldo sąrašą. Mokysis naudotis seismografu, nustatant žemės drebėjimo balus. Taip pat atliks STEAM veiklas, matuojant drėgmės įtaką augalų aukščiui ir augimui. Mikologijos mokslo žinių ir praktinių įgūdžių mokiniai semsis gamtos, istorijos ir grybų muziejuje Kalambakoje.
Ispanijoje (Baskijoje) mokiniai dalyvaus praktinėse dirbtuvėse kuriant mobilią aplikaciją anglies dvideginiui (carboon footprint) apskaičiuoti. Tęsdami pradėto eTwinning projekto temą mokiniai ruoš užkandžius iš vietinių daržovių, užaugintų mokyklos kieme. Steam veiklų užsiėmime (GoiEner kompanijoje, Mutriku jūros bangų jėgainėje gaminančiose atsinaujinančią energiją, mokiniai aiškinsis protingo energijos vartojimo modelius. „Vidrala” stiklo gamykloje (turinčioje ISO 50001 energijos valdymo sistemos sertifikatą) dalyviai sužinos apie stiklo gaminių gamybą iš rūšiuojamo stiklo. „Urdaibai” biosferoje domėsis tvarių ekosistemų išlaikymu.

Daugiau apie projektą ir jo rezultatus:
Twinspace platformoje: https://twinspace.etwinning.net/158149

Aida Skarbalienė ir Rita Barkauskienė
Projekto vadovės

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Draudžiama paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti mjmokykla.lt kaip šaltinį. Jei nuotraukose yra nepilnamečių, privalote gauti ir tėvų sutikimą.