Ketvirtasis virtualus mokinių ir mokytojų susitikimas Rumunijoje

2021 m. birželio 14-18 dienomis Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos mokinių ir mokytojų komanda su partneriais iš Rumunijos ir Turkijos dalyvavo tarptautiniame virtualiame susitikime pagal Erasmus+ projektą – „Įrašyta į akmenį“. Renginį moderavo Daniel Popescu, mokytojas iš Rumunijos.
Pirmąją dieną vyko projekto dalyvių prisistatymai. Savo mokyklas vaizdingais ir įdomiais video pasakojimais, pateiktimis, piešiniais pristatė mokiniai ir mokytojai. Komandos puikiai susidorojo ir su antra užduotimi – trumpai, bet informatyviai bei įdomiai pateikti šalies istoriją. Rumunai akcentavo pilių gausumą, ypač garsiąją Drakulos pilį, turkai valstybės istoriją pademonstravo per savo vietinio krašto istoriją. Lietuviai, mūsų mokyklos mokiniai, pasirinko didingą Lietuvos istoriją papasakoti šmaikščiai ir labai vaizdingai. Refleksijai parinkta užduotis – skambant viduramžių muzikai, lankstyti, karpyti, konstruoti ar kitu 3D būdu sukurti Drakulos pilį.
Antrosios konferencijos dienos akcentas – šalių, miestų, pilių heraldika. Mokytojos Rita Barkauskienė ir Aida Skarbalienė, kurios yra ir lietuvių grupės organizatorės, skaitė pranešimą „Lietuvos heraldika“, kuriame kalbėjo apie herbo istoriją, paplitimą, simbolius bei jų reikšmes. Pranešėjos pademonstravo video medžiagą apie Vytį, pasakojančią herbo kelionę nuo iš praeities likusių artefaktų iki šių dienų simbolikos, pabrėžė gilias valstybingumo šaknis. Rumunų pateikta medžiaga leido pajusti, kaip archeologai ekspedicijose atranda istorijos patvirtinimo faktus. Turkijos atstovai išsamiai aptarė herbo keitimosi istoriją, bėgant šimtmečiams, lankytasi virtualiuose muziejuose. Mokiniams pateikta užduotis – vienu informatyviu sakiniu pristatyti neolito laikotarpį padlet skelbimų lentoje. Kitas pranešimas, kurį skaitė mokytojos Asta Martinkienė ir Sandra Montvilė – „Mokinių meno darbai“. Mokytojos pateikė gausią mūsų mokyklos mokinių darbų kolekciją, kurios tematika labai plati: pilys ir jų herbai, kalendorinės šventės ir jų simboliai, gyvūnai ir augalai, pasaulio tvarumas ir ekologija, legendų ir knygų personažai, raidynas bei jo interpretacijos lietuviškuose ženkluose. Darbai atlikti įvairia technika ir su įvairiomis medžiagomis.
Trečiąją dieną labai aktyviai dirbo mokiniai. Pagal vaizdo medžiagą apie gyvenimo būdą viduramžių pilyse jie turėjo atlikti daug interaktyvių užduočių: spręsti kryžiažodį, atsakyti į viktorinos klausimus, kurti interaktyvias pilių nuorodas žemėlapiuose, kurti video pristatymus.
Kitą dieną buvo skaitomi pranešimai apie turtingas meno kūrinių kolekcijas pilyse, pasidalinta mokinių ekskursijų po pilis fragmentais ir darbais muzikos, dailės, šokio juvelyrikos temomis, sukurta inscenizacijų, kostiumų, lankstinukų, žaidimų ir kitokių darbų.
Paskutinę virtualaus susitikimo dieną mokytojos Jovita Ranauskienė ir Dalia Šulcienė pristatė pranešimą „Juvelyrinių darbų simboliai“, pateikė mokinių juvelyrikos darbų, atliktų pamokų metu ir neformaliojo ugdymo užsiėmimuose, interaktyvią parodą. Mokinių grupėms buvo pateiktos užduotys: sukurti hologramą arba akrostichą, nupiešti piešinį ant akmenuko, pavartojant projekto raktinius žodžius. Surengta bendra viktorina Kahoot, kurios laimėtojais tapo visi projekto dalyviai!

 

Antrasis partnerių mokytojų susitikimas Didžiojoje Britanijoje

Mokslo metams įsibėgėjant ir toliau tęsiamos praėjusiais mokslo metais pradėtos veiklos pagal Erasmus+ programos KA2 mokyklų strateginės partnerystės projektą „Įrašyta į akmenį“. Antrasis partnerių mokytojų susitikimas įvyko 2019 m. rugsėjo 23-25 dienomis Volsolio mieste, Anglijoje. Jame mokyklą atstovavo anglų kalbos mokytoja metodininkė Aida Skarbalienė ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė Rita Barkauskienė.
Susitikimo metu buvo aptarti praėjusių mokslo metų projektinių veiklų rezultatai, pasidžiaugta pasiekimais, pasidalyta mintimis, ką būtų galima keisti. Projekto koordinatoriai čekai ypač džiaugėsi turiningu veiklų afišavimu Twinspace platformoje, pabrėždami, kad tai motyvuoja visus mokinius noriai prisidėti prie projektinių sumanymų. Buvo numatytas darbų planas ir grafikas šiems mokslo metams, pristatytas likęs projekto biudžetas.
Svečius priėmę anglai pasistengė susitikimą praturtinti pažintimi su apylinkėmis, turistų pamėgtomis vietomis. Ypač didelį įspūdį paliko Vorviko pilis šalia V. Šekspyro gimtosios vietos Stratforde prie Eivono.
Tikimės, kad ir šie partnerystės metai bus kupini atradimų džiaugsmo, žinių, naujų pažinčių ir draugysčių.

Trečiasis partnerių susitikimas Lietuvoje

Gegužės 12-18 dienomis Šilutės M. Jankaus pagrindinėje mokykloje, įgyvendindama Erasmus+ programos projektą „Įrašyta į akmenį“, lankėsi 10 mokinių ir 4 mokytojų delegacija iš Turkijos ir Italijos mokyklų. Projektu siekiame skatinti mokinius domėtis juos supančia aplinka, domėtis savo ir partnerių šalių istorija, kultūriniu paveldu, mokome tolerancijos vienas kitam, skatiname atsakomybės ir pasitikėjimo savimi jausmą.
Suplanavome veiklas, skatinančias mokinius stebėti, analizuoti, daryti išvadas, keistis idėjomis ir strategijomis dalyvaujant edukaciniuose užsiėmimuose. Atvykę vaikai buvo apsistoję lietuvaičių šeimose ir turėjo puikią galimybę stebėti socialinius ryšius tarp artimiausių šeimos narių bei patys pasijusti kitos šeimos nariais. Svečiai, apsilankę pamokose bei susitikime su švietimo skyriaus vadove Šilutės savivaldybėje, plačiau sužinojo apie švietimo sistemą Lietuvoje bei edukaciją Šilutės rajone. Mūsų mokiniams pristatant unikalų Šilutės istorijos metraštį, nutapytą ant ,,Šilutės baldų“ sienos, italų ir turkų mokiniai džiūgavo atpažindami istorijos detales, girdėtas H. Šojaus dvare. Gamtos grožio ieškojome Aukštumalos aukštapelkėje, Ventės ornitologinėje stotyje, Rusnės saloje, Olando kepurėje, Palangos pajūryje, lankydami Kintų aukštąją tują. Juos ypač žavėjo žalias kraštovaizdis, švarios ir ramios miesto gatvės. Dalyviai, mokykloje pasitikti su lietuvių liaudies dainomis ir šokiais, etnokultūrinę pažintį tęsė K. Banio etnografinėje sodyboje. Įspūdžius saldinome „Roshen“ saldainių fabrike bei ragaudami bitininkų A. ir V. Mockų medų. Palangos gintaro muziejaus edukacinėje pamokoje pasitelkėme visus pojūčius gintaro savybėms išsiaiškinti: stuksenome juo ir klausėmės garso, deginome, trynėme ir uostėme, ragavome gintaro rūgštį, žarstėme tarp pirštų, skandinome sūriame vandenyje. Skaudžią šalies praeitį prisiminėme „Molotovo linijos“ bunkeryje Giruliuose. Puiki draugija žaidžiant ir leidžiant vakarus iki saulėlydžio  komandą labai suartino. Susitikimą vainikavo draugiškos krepšinio varžybos ir atsisveikinimo vakarėlis mokykloje.
7 dienos prabėgo akimirksniu. Išsiskirdami ašarojome visi – mokiniai, mokytojai, tėvai. Priėjome išvadą, kad projektas savo pagrindinį tikslą pasiekė – tapome tikri draugai, ne tik partneriai. Projekto viešnios, atsidėkodamos už turiningą savaitę, džiaugėsi, kad namo išsiveža nuostabios šalies vaizdą, o neišdildomi įspūdžiai bus giliai įrašyti į atmintį.

Antrasis susitikimas Ispanijoje

Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos penki mokiniai – Agnė, Eglė, Paulina, Domantas, Mažvydas – ir trys mokytojos – Aida Skarbalienė, Rita Barkauskienė, Dalia Šulcienė – kovo 24-30 dienomis lankėsi Grado mieste, Ispanijoje. Kartu su komanda iš projekto partnerių Čekijos ir Ispanijos įgyvendinome Erasmus+ strateginės partnerystės programos projekto „Įrašyta į akmenį“ numatytas veiklas. Projekto tikslas – mokyti vaikus gerbti savo šalies kultūrinį paveldą, prisiminti, kad nesame vienišos tautos pasaulyje ir kad mūsų istorija, tradicijos ir papročiai turi sąsajų su kitų šalių istoriniu paveldu. Beveik penkių valandų kelionė autobusu iš Madrido oro uosto iki Astūrijos regiono leido grožėtis besikeičiančiu, anot vietinio vairuotojo ispano, – rudosios ir žaliosios Ispanijos zonų reljefu. Akį džiugino kalnų šlaituose išsibarsčiusios sodybos su šalia jų žolę rupšnojančiomis žalosiomis. Beje, naminių galvijų gausą pastebėjome net sostinės prieigose. Priėmimo Grado savivaldybėje metu su miesto meru juokavome, kad mes, šilutiškiai, turtingi vandeniu, o jie – kalnais. Sulaukėme ir vietinės spaudos atstovų dėmesio, jau antrą dieną Grado miesto laikraštis paskelbė, apie projekto atstovų iš Čekijos ir Lietuvos viešnagę.

Lankėmės slėniuose aplink Valdes Salas rūmus ir San Martino, Santa Maria del Naranko, San Migelio de Lilo bažnyčiose, kurios perkopusios tūkstančio metų jubiliejus. Etnografijos muziejuje vaikai ne tik atpažino kai kuriuos įrankius, naudotus užsiimant skirtingais amatais tiek Astūrijoje, tiek Lietuvoje, bet ir sužinojo apie būdingus tik šiam regionui. Gijone gėrėjomės Makabrijos jūros paplūdimiu, uostu, žvejų krantine. Regiono sostinėje Oviede klausėmės senamiesčio gatvelių ir turgaus šurmulio, aplankėme katedrą, ėjome prie parlamento rūmų.

Grado miesto mokykla organizavo daug edukacinių integruotų veiklų mokiniams, jų rezultatai atsispindėjo vertinant mokinių užpildytus klausimynus, užduotis, atliktas Kahoot ir komiksų kūrimo internetinėmis programomis. Du mūsų mokiniai Eglė ir Domantas buvo apdovanoti prizais už geriausiai atliktas užduotis.

Tradiciniai valgiai – neatsiejama kultūros dalis. Jais mus sočiai vaišino ir mokė ištarti valgių pavadinimus mokinių tėveliai, surengę priėmimą, kuriuose buvo gausu tradicinių patiekalų. Mokiniai mokėsi patiekalų, skaičių, mokyklinių terminų pavadinimų čekų, lietuvių, ispanų kalbomis. Susitikimų metu atmosferą kaitino ispanų tradicinių dainų ir instrumentų skambesys.

Kelionė praplėtė dalyvių akiratį, leido prisiliesti prie Ispanijos kultūros iš arti. Galimybė gyvai bendrauti anglų kalba pagilino mokinių kalbines ir socialines kompetencijas. Mokiniai gyveno šeimose, tad vaikai labai iš arti galėjo susipažinti su ispanų gyvenimo būdu, o ir patys, bendraudami su kitų tautų mokiniais, įgijo drąsos ir pasitikėjimo savimi. Neabejojame, kad patirtis ir įspūdžiai, perfrazuojant projekto pavadinimą, bus „įrašyti į mokinių atmintį“.

Pirmasis partnerių susitikimas Čekijoje

Šiais mokslo metais Šilutės M. Jankaus pagrindinėje mokykloje prasidėjo Erasmus+ programos KA2 mokyklų strateginės partnerystės projektas „Įrašyta į akmenį“. Pirmasis partnerių (mokytojų) susitikimas įvyko  2018 m. spalio 22-25 dienomis Novy Jičin mieste, Čekijoje. Jame mokyklą atstovavo anglų kalbos mokytoja metodininkė Aida Skarbalienė ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė Rita Barkauskienė.

Susitikime dalyvavo partneriai iš Italijos, Rumunijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Turkijos, Čekijos ir Lietuvos. Šio susitikimo metu buvo aptarti projekto tikslai ir užduotys, pasiskirstyta projekto administravimo veiklomis.  Atidžiai išanalizavus projekto paraišką, išsamų darbų planą ir grafiką, ypatingas dėmesys buvo skirtas pirmųjų projekto metų suplanuotų veiklų analizei bei mobilumų datoms.

Džiaugiamės mokyklos tarptautinių santykių plėtra, sėkmingo bendradarbiavimo pradžia su naujais partneriais, bei tikime projekto pridėtine nauda visai mokyklos bendruomenei.

Aida Skarbalienė ir Rita Barkauskienė
Projekto vadovės

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.